torsdag den 23. januar 2014

Smeltet is på Pulsatilla frøene

Når jeg nu ved at :
Pulsatilla frø kan godt tåle at være opblødte mens de udsættes for frost !
- kombineret med, at sne der smelter, kan være det der skal til for at vække vinter sovende frø (doormant ) Og der stadig er sne i min have !
Hentede jeg sne ind og frøene op fra pakke rummet - der idag har + 5 C ( termometer )
Så kom jeg en skefuld sne ind oven på uld frø pakken i poserne - så sneen kan smelte ovenfra og ned på frøene - så blev de sat ned i pakke rummet igen !
Nu bliver det spændede at se om det gør nogen forskel når de begynder at spire, for som jeg lige læste på en blog om Pulsatilla - se linket her : http://helenstrdgrd.blogspot.dk/2011/02/backsippslaktet-pulsatilla-frosadd.html
- frø kan de godt gå i dvale af ikke at blive sået med det samme om for sommeren når de er modne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar