torsdag den 15. maj 2014

Hvilke det var - de kuldespirende planter

Kunne godt se at billederne ikke blev så store som jeg havde regnet med da de kom in i blog systemet - så her er mere udførligt hvilke planter det er og hvordan de ser ud på daværende stadie
Campanula baumgarneri :
Gentiana septemfida :

Viola cornuta :


Primula bulleyana :













Gentiana walujewii :



Delphinium chinensis :



Primula alpicola var violacea :

 

Clematis urtifolia :

Lewisia cotyledon og Primula stricta ( Camilla :) :
Primula chungensis :
 

















Dianthus x `Berlin Snow`:
Primula ioessa :

Primula alpicola var. violacea er der 3 potter af
Jeg syntes det går meget langstsomt med at de bliver større med kunstigt lys
Men her flere dage efter kan jeg se at dem der før havde kun hjerteblade - nu har dannet de første rigtige blade - i starten fik de plastik dække over om natten - men nu kan jeg se hvis de istedet blive sprayet når lyset slukkes og står uden dække.. vokser de en del over natten !!

1 kommentar:

  1. Mye spennende som spirer hos deg nå :-)) Jeg setter det meste av såpotter ut enten de trenger stratifisering eller ikke. Rett og slett pga plassen inne. Og nå ser jeg at det spirer i mange av pottene! det er alltid en deilig følelse, og ikke minst spennende, når de små spirene finner veien opp og ut :-)) Lykke til med priklingen! Som jo er neste jobb :-))

    SvarSlet