tirsdag den 14. juli 2020

Laver nye tulipaner

Fortsat.. om kryds - ( Breeding ) med Little Princess

På same tid blomstrede lige foran Tulip humilis Lilac Wonder, som osse muligvis kan have krydset sig :

Lav og sød lille tulipan, men anden familie - Little Princess er fra familien -
 ( hageri and T. aucheriana ) selvom der er flere meninger om - hvad den er krydset af.
Andre mener den er af familien Tulip hewerii 
og eller
Tulip Whitalii Major  som er den slags jeg købte sidste år, og som blomstrede i bedet -
Nr 2 kasse begyndte at blomstre 1 uge senere - her ses begge kasser..
Tulip ohhanidea begyndte at blomstre først i bedet
lidt senere i løg kassen
Her ses da alle 3 blomstrede samtidigt
Kort tid efter opdagede jeg at et dyr.. måske en hare bed blomster hovederne af, man kunne se at de var bidt af, et større dyr - så da lil Princess 1 løgkasse begyndte at afsætte frø begyndte jeg at tage den ind - så de kunne fortsætte inde i min vindues karm
her fra bedet og senere osse hele løg kassen
Så det var spændende at det jeg havde drømt om begyndte at tage form..
Fortsættes






Ingen kommentarer:

Send en kommentar