søndag den 19. januar 2014

Hegemone Lilacina

Fik idag mail fra Magnar ( Magnar.asparker.no ) i Norge - han har ikke Hegemone
- men han sendte et link til en frø liste i Tjekkiet hvor Hegemonen var på - samt 100 sider, jeg havde heldigvis nok sort blæk i printeren - med andre spændede frø, Alpine og wilde og alpine fra haver hos plantesamlere, som jo så bliver hybrider, når vedkommende har flere sorter af samme familie !
- Men disse planter er nemmere at gro end de Vilde, og det er jo lige sådan nogle jeg gerne vil gro.
Derfor har jeg, selvfølgelig allerede.. sendt en mail afsted med min ordre til Tjekkiet, for at høre om der er flere Hergemone Lilicina frø ( de havde 2 slags 2011 og 2013 ) og de var ikke dyre..
Nu håber jeg bare <3
Snakkede så med Agnete, og hun havde fået frø af den og ville så den på forskellig vis - jeg nævnte den norske blog ( Ursfjord Alpines ) , jeg så igår.. som indledte jagten på frøene, hvor han viser planten der lige er spiret frem, og måske vidste han råd, men Agnete ville spørge Larz som har dyrket planten før !!
- Og give gode råd tilbage hvis der er nogle.. meen jeg har nu alligevel tænkt mig at spørge den norske gut om hvordan han gjorde....




1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Trevligt att ha hittat hit till din blogg.
    Magnar och Larz är kunniga killar som har massor av spännande fröer och växter.

    Önskar dig en trevlig kväll!

    //Helen

    SvarSlet